best self propelled lawn mower

 
 

Posterul pentru copii

Bună, Magda sunt.


Astăzi vă voi spune cum am creat afişul pentru spectacolul “Vânzătorii de poveşti” pentru Teatrul de Păpuşi „Cărăbuş” din Brăila.

Spectacolul pentru care am făcut afişul nu a avut premiera acum, însă, cu ocazia turneului din Republica Moldova, direcţiunea şi-a dorit ceva nou şi atractiv pentru copii.

Nu am văzut spectacolul, aşa cum obişnuiesc să fac de fiecare dată când lucrez pentru cultură, însă domnul director, Florin Chirpac, mi-a sărit în ajutor cu DVD-ul piesei interactive pentru copii.

Am mai primit şi alte detalii: "elementul cheie este un chioşc ambulant cu care noi venim şi vindem poveşti copiilor. Deci… un fel de căriucior vesel şi colorat".

Conţinutul spectacolului mi-a dezvăluit că este vorba de celebra poveste a lui Ion Creangă, “Fata babei şi fata moşneagului”. Aceleaşi personaje – fetele, baba, moşul, Sfânta Vineri cu copiii ei - balaurii, părul, căţeluşul, cuptorul, fântâna, oricare dintre ele le puteam folosi ca simboluri în posterul meu.

D-nul Iulian Gheorghe, actor în piesa cu pricina, mi-a sugerat să folosesc un fundal galben-crem.

Pe lângă titlu, am mai aflat: cine sunt organizatorii, genul spectacolului, autorii, instituţia emitentă, numele actorilor, stagiunea în care se va folosi posterul.

Ştiind cele de mai sus, tot ce mi-a rămas de făcut a fost să mă apuc de treabă.

Mi-am extras elementele cheie:


  1. Publicul meu ţintă erau copiii. Ei preferă culorile vii şi personajele de poveste.
  2. Subiectul spectacolului - “Fata babei şi fata moşneagului" - toate personajele din poveste le puteam folosi ca simbol.
  3. Ideea pe care trebuia să o transmit a fost cea a unui joc interactiv în care copiii se pot integra în spectacol.
  4. Căruciorul cu poveşti este elementul ce face diferenţa între povestea clasică şi cea prezentată de Teatrul "Cărăbuş".
  5. Culoarea galben-crem pe fundal a fost cerinţa specială a organizatorilor.

Ţinând cont de cele de mai sus mi-am căutat pe shutterstock.com elementele. Le-am combinat creativ, le-am adaptat cromatic, le-am dat o formă unitară şi după două zile, am trimis două propuneri de afiş instituţiei de cultură.



vanzatorii de povesti_resize

vanzatorii de povesti2_resize



A fost ales cel de-al doilea poster. I-am făcut câteva modificări şi iată varianta finală.



vanzatorul de povesti6_resize

Eu întodeauna pornesc în munca mea de la a găsi elementele cheie şi-mi construiesc toată povestea pe ele.

Partea de combinare a elementelor, partea creativă, urmează după aceea. Consider programele de editare grafică doar o unealtă. Fiecare, utilizând programul care ni se potriveşte putem ajunge la a transmite ideea de bază şi la a satisface scopul clientului.

Mi-ar plăcea să ştiu dacă posterul a ajuns la inima ta, dacă ai merge cu micuţul la spectacolul promovat de poster. Dacă ai vreun prichindel pe lângă tine, mi-ar fi foarte util să ştiu dacă a fost atras de imaginea finală.

Numai cu un feedback real putem avansa şi face grafica în acord cu preferinţele publicului nostru ţintă, munca noastră atigându-şi astfel scopul.

Dacă ai întrebări legate de cele de mai sus nu ezita să mă întrebi.

Toate cele bune şi pe curând!

LASA UN COMENTARIU

  1. Al doilea imi place cel mai mult, promoveaza o lume de copii veseli, fara agresivitatea care exista acum si in desenele animate pentru copii. Practic, prin cultura se face educatie si, dupa parerea mea, ar trebui analizat mai bine trend-ul acesta international, dupa care nu este nevoie neaparat sa ne luam.

    Coco 11 years ago Reply