EVENIMENTE – 5 secrete pentru o imagine de succes

Marţi, 27 august 2013, începând cu orele 18.00, a avut loc la Casa Petre Ştefănescu Goangă din Brăila, evenimentul cu titlul "5 secrete pentru o imagine de succes. Arta de a trai din artă". După o scurtă prelegere despre cum să obţii o bună imagine publicitară în artă şi exemple concrete de creştere a vizibilităţii la Opera Braşov, reprezentaţii instituţiilor de cultură brăilene şi artiştii prezenţi au fost invitaţi la dialog.

Despre posibilităţile de promovare a artiştilor şi monetizare a produselelor culturale părerile au fost împărţite.

Principala obiecţie a fost: "ceea ce zici tu este corect, într-o lume normală, dar, noi nu trăim într-o lume normală" unde:

1. Autorităţile locale să ne pună la dispoziţie spaţii de afişaj corespunzătoare, care să nu fie uşor de vandalizat;


2. Majoritatea locuitorilor să aibă "cei 7 ani de acasă compleţi". Aici, la Brăila educaţie bazată pe cultură nu este prea larg răspândită şi aproape că nu mai este un atu. Locuitorii sunt puţin interesaţi de adevăratele proiecte şi evenimente culturale. Brăilenii educaţi vin şi pleacă.


3. Exemplele de apreciere ale culturii încep de la nivel înalt pentru ca şi restul populaţiei să o facă.


4. Populaţia are o viaţă economică normală unde salariul este cel puţin decent. Brăilenii nu au bani ca să investească în cultură şi sunt puţin interesaţi să o facă pentru educaţia lor.


5. Existenţa unei reviste de cultură.

Mi s-a spus "exemplele tale vizează Braşovul, acolo este o altă lume, o lume normală".

Oare?

În Braşov sunt suficiente locuri de afişaj? Nicidecum.

1. Tocmai în această idee Opera Braşov a renunţat să mai tipărească afişele şi le transmite doar în mediul on-line, precum şi revistelor tip city-guide (Zile şi Nopţi). Folosesc acum 5 panouri publicitare, nu vă gândiţi că este ceva modern scump şi complicat, sunt panouri aproape ca pe vremuri. Până acum câţiva ani ele erau scrise de pictorii instituţiei şi completate cu 1, 2, 3 fotografii din spectacol lipite cu aracet pe pânza panoului. Acum, panourile sunt de plastic şi scrise cu autocolant de către o firmă colaboratoare.

Sunt 5 panouri, în 5 locuri strategice din oraş. Întradevăr, nu este vorba numai de atât, este vorba şi de căldura personalului care a creat o relaţie cu publicul, este vorba şi de apariţia reprezentanţilor instituţiei frecvent în mass-media locală. De cele mai multe ori soliştii, actorii, personalul PR se expun audienţei şi nu vorbesc doar despre spectacol ci despre problemele şi satisfacţiile vieţii văzute prin ochi de artist. Toate aceste elemente constituie IMAGINEA unei instituţii, nu numai promoţionalele. Poţi crea o imagine fără să cheltui o avere, investind strategic, în special în oameni, în a alimenta pasiunea şi a-i motiva mai mult decât material, la nivel personal, social.


2. Eu cred, că populaţia Brăilei nu este cu nimic diferită de a altor localităţi. Oamenii sunt buni şi mai puţini buni peste tot, diferiţi prin cultură şi simţăminte dar motivaţi de scopul de a avea o viaţă mai bună, de a se dezvolta pe sine, de a creşte. Cultura este o cale de dezvoltare personală pentru toată lumea, cultura, arta, nu vor muri niciodată, oamenilor trebuie să li se prezinte oferta culturală pe limba lor, pe înţelesul şi simţămintele fiecăruia. De aceea, primul pas al promovării este acela al cunoaşterii publicului ţintă.


3. "Exemplele de apreciere ale culturii încep de la nivel înalt pentru ca şi restul populaţiei să o facă." Da, aşa este. Ne dorim validarea şi ajutorul financiar din partea autorităţilor, însă, responsabilitatea este împărţită între autorităţi şi instituţiile culturale / artişti. Nu poţi aştepta la nesfârşit să facă conducerea ceva. Dacă vrei ceva cu adevărat acţionează în sensul acesta, te expui, eşti perseverent şi ajutorul va veni de unde te aştepţi mai puţin. De multe ori soluţia nu are nicio legătura cu problema. Respect părerile oamenilor de cultură, ştiu că au acţionat şi acţionează, însă perseverenţa şi vizibilitatea, mediul on-line şi puterea tinerilor nu trebuie subestimate.

1170944_694472740568024_786585779_n
4. Populaţia Brăilei este săracă. Mă întreb însă cum de mereu parcările supermaketurilor şi al mall-ului sunt pline? Cum oraşul este plin de maşini scumpe. Lipsa banilor îî face pe oameni să nu se bucure de artă, să nu participe la evenimente culturale? Eu cred că este vorba doar de prea puţină mediatizare. Siria este în război civil, oamenii şi-au pierdut casele, locurile de muncă, persoanele dragi, dar cu toate acestea arta nu a murit. Oamenii se întâlnesc, vorbesc, recită, pictează, cântă, aşa cum ştiu ei să o facă mai bine, la mandolină.


5. Revista de cultură există dacă vrei să o faci. Mediul on-line este acum casa tuturor editorialelor. Poate că lipsa oamenilor cu pasiune pentru ceea ce fac este mai stridentă, decât cea a unei reviste.

Brăila a fost un oraş cosmopolit, port la Dunăre, o punte între orient şi occident. El trebuie să-şi recapete valoarea. Lucrurile se mişcă, poate că prea încet, dar se mişcă. În fiecare săptămână, poate chiar în fiecare zi poţi găsi în Brăila cel puţin un eveniment cultural de mai mică sau mai mare anvergură. Mediatizarea evenimentelor este cu adevărat o problemă.

În cultură nu există concurenţă, trebuie să existe doar colaborare. Doar prin colaborarea oamenilor cu pasiune, prin acţiunea lor, lucrurile se vor mişca în direcţia pe care o căutăm.

Aceastea sunt concluziile mele şi te invit să-ţi exprimi opinia.

Mulţumesc în mod special celor prezenţi la eveniment.

Evenimentul a fost susţinut de Primăria Municipiului Brăila, Casa de Cultură - Brăila, asociaţia ArtEvent, Casa Petre Ştefănescu Goangă.

Parteneri media: Obiectiv Vocea Brăilei, Info Brăila, Brăila Chirei, Mix TV, Arcaşu', TV Brăila.


Cu mult drag,
Magda Vîlcea

 

LASA UN COMENTARIU

  1. Buna Magda,

    Felicitari pentru eveniment.

    Eu o vad ca o picatura de ploaie peste pamantul insetat….

    La noi la Braila…. « Orasul cu salcami » , « La tanti Elvira » …. S-a nascut in 1861 Haricleea Darclee devenita una din marile soprane ale lumii, Panait Istrati, Panait Cerna, Ana Aslan ( cunoastem si in strainatate produsele Gerovital) , Maria Filotti….

    Nu ducem lipsa nici de scriitori (Anton Bacalbasa , Fanus Neagu, Dumitru Panaitescu-Perpessicius , Mihail Sebastian) sau de muzicieni (Petre Stefanescu-Goanga, Elena Teodorini, Ionel Perlea, Johnny Raducanu si Nicu Alifantis).

    Sunt multe de spus despre Braila… dar asa cum ai spus, trebuie să existe colaborare.

    Cine stie, poate investitorii vor veni inaintea autoritatilor publice.

    Poate ca arta se va lansa nu neaparat prin expresia frumusetii si efectul de katharsis….

    Poate ca ea va fi inflorita de curente ca arta ca mijloc de vindecare…..

    Dar cine sunt eu, ca sa vorbesc… ? Fac parte din grupul celor care au plecat….

    Dar de aici, cat pot , voi sprijini actiunile tale.

    Cu drag,

    Altina 4 years ago Reply
  2. Mulţumesc, Altina.
    o picatura de ploaie peste pamantul insetat….

    Magda 4 years ago Reply
  3. FELICITARI DRAGA MAGDA!!!

    Imi place foarte mult articolul si ma bucur pentru succesul de la eveniment.

    Multe succese in continuare si pe curand!!!

    elena 4 years ago Reply
  4. Buna Magda! Ma bucur mult ca readuci atat de hotarat arta in discutie, mai ales ca esti “la 2 pasi” de mine. Felicitari pt succesele tale si iti urez sa ai putere sa-ti indeplinesti toate dorintele!
    PS. Daca te pot ajuta cu ceva in demersurile tale, anunta-ma.

    Mioara Vetreneanu 4 years ago Reply